03 Ocak 2018

Fotoğraflı 2017

Saçaklı'da gördüm, 2017'yi 17 fotoğrafla anlatıyormuşuz. Hemen koştum geldim. Böyle sınırlandırmalara pek bi bayılıyoruz niyeyse. Hadi bakalım.

Çok fotoğraf çeken bi insan değilim, anı olsun diye çekmek aklıma gelmiyor, gelse de telefonu çantamdan çıkarmaya üşeniyorum. Elimde olanlardan, insan yüzü olanları eleyince geriye çok bi seçenek kalmadı zaten. Estetik kaygı beklemeyin, diye de uyarayım baştan.

1. Geçen sene de bu seneki gibi TRT izleyerek girmişiz yılbaşına.

2. Yeni evin mutfak ölçülerini çizmişim büyük zevkle. (teknik resim sevgisi)

3. Japon dostu bi arkadaşımızla Japon restoranına gitmişiz. Bi daha gittiğimde ne sipariş vereceğimi bileyim diye not ettirmişim kendisine. Bi daha gittim mi? Henüz hayır.

4. Kubarık yumurta yapmışım yanlışlıkla

5. Münster'de değişik kupada bira içmişim.

6. Şal ördüğümü sanıyordum, fular oldu ama olsun.

7. Burdaki en ucuz ve güzel balık olan somona zam geldi. Yıkıldık. Markette raflara açıklama koydular. Dünyadaki somon tüketimi arttığı için sıkıntı varmış.

8. Sevdiğim anne lezzetlerinden soğanlı pide ve bazlama yapmaya çalıştım. Yine hüsran tabi. Mayalı hamur yapamıyorum.

9. Amsterdamse Bos'taki Japon ağaçları bölümüne gittik. Yılın belli bi döneminde açıyor bu ağaçlar, Nisan'dı sanırım. Sonunda yakaladık.

10. Aachen'di galiba burası. Gezdik sayılmaz. Merkezine girdik çıktık. Ama fotoğrafı seviyorum. Meydandaki kafenin üst kattaki tuvaletine yakın pencereden çekildi.

11. Monchau'ya gittik. Güzeldi. Brugge gibi, özgün bi yer, bi kasabacık.

12. Mallorca'da dünya liderimizle karşılaştık. İki insan boyundaydı, görünce çok sevindik.

13. Gaudi'nin elinin değdiği bi kilise gördük. Ayrıntılarda hemen hissettiriyor kendini.

14. Yeni evde ilk kahvaltı. Artanlar hemen mini buzdolabına, aman böcekler görmesin...

15. Kötülerin düşmanı, iyilerin dostu, hamamböceği ilacı.

16. Albert Heijn'a ayran gelmiş, evde bir bayram havası...

17. Den Haag'da lunapark çılgınlığı. Fotoğrafta ne kadar görünüyor bilmiyorum ama fırtına vardı ve dönmedolaba binenler vardı.

Bonus:

1. Rethymno'da kale içindeki caminin kubbesi.

2. Rethymno'da bir çağdaş sanat sergisinden. Evliliğin görsel tanımı bu olmalı.

3. Amsterdam'da mezarlık müzesinden geçici bir sergi: Tabutların yanında çıplak poz veren kadınlar.

4. Dil kursumda bingo oynadık (tombala). Aşağıdakileri kazandım. Biralı duş jeli yalan çıktı, bira falan kokmuyor.

5. Eldiven ördüm ilk defa. Elim yanmış, kızarmış, şişmiş gibi duruyor ama olsun, ele benzedi en azından.

6. Havalar güzelleşse, hasta olup durmayı bıraksam ve açık havada içmeye gitsek...