07 Mart 2013

MARTIN FREEMAN

Mecburen olaylara karışan, hafiften de meraklı ama düzenini bozmak istemeyen bu ufak tefek adamı yeni tanıdım sayılır. Sherlock'un yardımcısı olduğunu biliyordum ilk olarak.
Sonra Hobbits'te karşıma çıktı.
Sonra da Bir Otostopçunun Galaksi Rehberi'nde.


Üçünde de yukarıda bahsettiğim karaktere yakın rollerde. Mecburen maceraya atılan adam...

Onu bu karakterle özdeşleştirmişim. İnternette biraz araştırınca bambaşka rollerde oynadığını da gördüm. Mesela the Office dizisinde gıcık bir yönetici rolündeymiş sanırım, Hot Fuzz'da da yine gıcık komiserlerden biriymiş (filmi izlediğimde hiç fark etmemişim).

Ufak tefek ve komik. Komikliğinde mimikler ön plana çıkmıyor, yani Jim Carrey gibi değil. Ama sıradan insan suratıyla komik olması dahoşuma gitti. Bir de dublajsız izlemek şart. Animasyon filmlerde de seslendirme yapmış. Sesini kaçıurmamak lazım.

Komedi olsun olmasın diğer filmlerini de izleyeceğim.

----

Aylar sonra gelen edit:

Sherlock 3. sezonu başladı ve Martin Freeman'a doyamadan bitti. Hasret gidermek için bikaç yöntem buldum.

1. John Watson'ın blogunu okuyorum arada bir: http://www.johnwatsonblog.co.uk/

2. İzlemediğim Martin Freeman filmlerini izliyorum. The World's End'i izledim en son: http://www.imdb.com/title/tt1213663/  Bu sırada yeni bi bağımlılık daha doğmaya başladı. Simon Pegg filmlerini de takibe aldım.