08 Mart 2013

KELEBEĞİN RÜYASI - SORULARA CEVAPLAR

- GÖRÜNTÜ: filmin görüntü yönetmeni  gökhan tiryaki'ymiş. çektiği filmlere bakılırsa, günümüzün en iyi görüntü yönetmenlerinden olsa gerek. bkz: diğer filmleri. sıradan bi izleyici olarak bu yorumu nasıl yaptım? aksiyon vs içermemesine rağmen, bir filmin görüntülerinden etkilenip, "bunu sinemada izlemek lazım" diyorsam, hakikaten farklıdır ve iyidir, diyorum. böyle bi standart oluşturdum kendimce.

- ÇEKİMLER: İstanbul, Zonguldak ve Heybeliada'da yapılmış. kurgu ve montaj için Amerika'ya gitmiş y.e.

- GERÇEKLİK: ekşide şunu okudum ve daha fazla yazmamın anlamsız olacağına karar verdim: http://beta.eksisozluk.com/entry/32298327
Kişiler gerçekmiş ve olaylar onların hayatından esinlenilmiş.

--
Düzeltme: internetten okudukça bilgi ediniyorum, edindikçe kendimi tutamayıp buraya ekliyorum.

Rüştü'nün karısı Mediha'nın hastalığını anlayamamıştım filmde, tifoymuş.
Muzaffer, İstanbul Üniversitesi'nde felsefe eğitimine başlamış ama hastalık ve yoksulluktan yarım bırakıp, Zonguldak'a dönmüş. (vikipedi)