08 Aralık 2012

ATLANTİS

Atlantis hayali burdan alıntı
Mühendislik mezunu yeni yetme bir sosyoloji öğrencisi olmanın verdiği eziklikle, dünya tarihi ve geçmiş uygarlıklar üzerine belgesellere taktım son günlerde kafamı (itiraf: kaynakların güvenilirliğine ve yapımcının tarafsızlığına güvenmesem de, daha hazır bilgi oluyor, kitap okumaktan kısa sürüyor).

İnternetten buldukça izliyorum, izledikçe paylaşayım dedim.

Atlantis'i şuradan izleyebilirsiniz. Belgesel hakkında aklıma takılanlar:

- Sunucuyu seslendiren kişinin cümlelerin yarısında sesi mi yükseliyor, bana mı öyle geliyor?

- 1999 İzmit Depremi'nin tsunamiyle ilgisi olduğunu bilmiyordum. Tsunami sözcüğünü ilk kez 2011'de  Japonya'daki felaket sebebiyle duydum sanıyorum. Cahilliğe bak...Halbuki şu resmi sitede bahsedildiğine göre, mutlaka orda burda geçmiştir de, algımın seçici olmayan kısmında kalmıştır kesin: "Depremi takiben birkaç gün içinde yapılan araştırmalar sonucunda, denizin depremden hemen önce çekildiği ve deprem meydana geldikten sonra ise tsunami dalgalarının oluşarak (maksimum yükseklik =2.9m) kıyı kesimlerde su baskınlarına ve göçmelere neden olduğu ortaya çıkmıştır."

- Aynı bilgilerin tekrar edildiğini düşündürttü bu belgesel bana. Atlantis fikri hakkında genel bilgi edinmek için faydalı...ama çok uzatılmış gibi geldi.